Belevingsdraaiboek
In dit belevingsdraaiboek zitten minimaal de volgende onderdelen:
1. Inleiding
Omschrijf hier de aanleiding van het verbeteren van het raakmoment of het ontwikkelen van een nieuw raakmoment.
2. Beschrijving beleving / belevingswereld
Omschrijf op welke belevingswereld(en) het raakmoment aansluit.
3. Doel
Omschrijf hier de belevingsmissie en wat je met dit raakmoment wilt bereiken.
4. Budget
Voeg hier je begroting in die je hebt opgesteld.
5. Personele inzet
Omschrijf hier hoeveel personeel je nodig hebt, wat voor personeel je nodig hebt, wat de taak en het werk is van het personeel.
6. Locatie
Waar vindt het raakmoment plaats en hoe moet die ruimte worden ingericht? Een plattegrond of maquette kan dan handig zijn om toe te voegen.
7. Samenvatting afstemming met de ondernemer
Een verslag over de bespreking met de recreatieondernemer.
8. Realistische planning
- Hoe ziet het belevingsprogramma (programma van het raakmoment) er uit?
- Ingrediënten: commercieel, georganiseerd, gebeurtenis
- Bouwstenen: belevingsmissie, thema, sfeer, interactie
- Denk ook aan het prikkelen van de zintuigen!
- Wie doet er wat en wanneer?
- Hoe wordt een taak of het werk uitgevoerd?
- Wanneer overleg je en met wie?
- Wat zijn de deadlines?
- Wanneer en hoe nodig je de gasten uit?
Keuzedeel Leisure Leefstijlen
In het keuzedeel Leisure Leefstijlen leren studenten een unieke beleving creëren voor de gasten op het recreatiebedrijf waar zij bijvoorbeeld stage (gaan) lopen. Hoe kunnen ze de gasten tevreden stellen en houden? Wat maakt hun leerbedrijf/recreatiebedrijf zo bijzonder? En welk bijzonder verhaal geven zij de gasten straks mee naar huis, zodat zij dit weer enthousiast doorvertellen aan vrienden en familie.