Zelftest is leefstijltest

De zelftest die bij het keuzedeel hoort is helaas niet meer beschikbaar. Een goed alternatief, waarbij je jouw leefstijl kunt testen is leefstijltest van marktonderzoeksbureau Marketrespons.

De leefstijltest - {https://marketresponse.nl/producten-diensten/bsr-leefstijlen/} heeft een zelfde principe als de zelftest, maar is gebaseerd op de leefstijlen die verdeeld zijn in vier kleuren.

 

 

 

De Blauwe wereld - ambitieus en succesvol      [controlerend]
Je bent ambitieus, zelfverzekerd en weet precies wat je wilt in het leven. Een succesvolle carrière is daar een belangrijk onderdeel van. Je maakt hierbij gebruik van jouw tomeloze inzet, jouw analytische capaciteiten en assertiviteit, maar ook jouw bedachtzaamheid: beslissingen neem je weloverwogen. Consumenten in de blauwe wereld zijn doorgaans directief ingesteld: je houdt graag zelf de touwtjes in handen.

Consumenten in de blauwe wereld houden van luxe en mooie dingen en zijn gevoelig voor status. Een mooie auto voor de deur, exclusieve vakanties of de nieuwste gadgets, kwaliteit mag best iets kosten. Dat men een succesvolle carrière heeft opgebouwd (of daarmee bezig is) mag immers best getoond worden.

Ongeveer 24% van de Nederlanders behoort tot de blauwe wereld.

 

De rode wereld – eigenzinnig en zelfbewust     [Vitaal]
Jouw vrienden zouden je omschrijven als eigenwijs, intelligent en zelfbewust. Voor jou zijn vrijheid en
onafhankelijkheid erg belangrijk in het leven. Voor je werk ben je op zoek naar een baan die vrijheid en flexibiliteit biedt om in jouw dynamische bestaan te passen.

Voor jou is er meer in het leven dan alleen je werk of je gezin, genieten en avonturen aangaan is voor jou minstens zo belangrijk. Dat kan zowel in een museum of festival bij jou in de stad of tijdens een verre reis naar een vreemde cultuur, zolang je jezelf maar blijft ontwikkelen en nieuwe inspiratie opdoet. Dat vind jij belangrijk.

Als consument ben jij een echte “early adopter” – diegene die nieuwe producten, merken of apps als eerste koopt en uitprobeert, nog voordat de massa het ontdekt. Op het moment dat iedereen het heeft, ben jij weer op zoek naar iets nieuws.

Ongeveer 18% van de Nederlanders behoort tot de rode wereld.

 

Gele wereld – gezellig en spontaan   [Harmonieus]
Je hebt een druk sociaal leven, bent spontaan, behulpzaam en altijd geïnteresseerd in anderen. Je vrienden zouden jou omschrijven als gezellig, eerlijk en gemakkelijk in de omgang. Je vindt familie en vrienden heel belangrijk en hebt dan ook een uitgebreid netwerk van familie, vrienden, buren, collega’s en kennissen waar je altijd terecht kan. Je bent heel open en voelt je betrokken bij het wel en wee van anderen. Consumenten uit de gele wereld vinden het leuk om anderen te helpen. Verder neem je anderen graag mee op sleeptouw: een dagje shoppen, naar een pretpark of op bezoek bij familie en vrienden, zo ziet jouw ideale weekend eruit!

Harmonie en evenwicht zijn binnen de gele belangrijke drijfveren in het leven. Het gaat dan zowel om harmonie met bijvoorbeeld de buren, als tussen werk en privé.

Ongeveer 30% van de Nederlanders behoort tot de gele wereld.

 

Groene wereld – geborgenheid en zekerheid      [zekerheid]
Jouw familie of vrienden zouden jou omschrijven als kalm, rustig en serieus. Privacy is voor jou ook erg belangrijk. Consumenten binnen de groene wereld leiden een rustig leven en bewegen zich in een kleine kring van familie, vrienden en/of buren waarmee intensieve contacten worden onderhouden. Bij deze mensen voelen zij zich thuis, zij geven een vertrouwd gevoel. De groenen hebben doorgaans geen heel groot netwerk, maar wel heel hecht. Wat nieuwe dingen en mensen betreft zijn mensen binnen de groene wereld vaak een tikkeltje verlegen: u kijkt liever eerst even de kat uit de boom.

U bent wars van toeters en bellen, voor u is het belangrijk dat producten degelijk zijn.

Ongeveer 28% van de Nederlanders behoort tot de groene wereld.

Leer een unieke beleving creëren

Keuzedeel Leisure Leefstijlen

In het keuzedeel Leisure Leefstijlen leren studenten een unieke beleving creëren voor de gasten op het recreatiebedrijf waar zij bijvoorbeeld stage (gaan) lopen. Hoe kunnen ze de gasten tevreden stellen en houden? Wat maakt hun leerbedrijf/recreatiebedrijf zo bijzonder? En welk bijzonder verhaal geven zij de gasten straks mee naar huis, zodat zij dit weer enthousiast doorvertellen aan vrienden en familie.